Szkoła Podstawowa nr 175 im. Henryka Ryla w Łodzi

Robotyka i programowanie

W naszej szkole duży nacisk kładziemy na kreatywne podejście do rozwiązywania problemów oraz zdobywanie umiejętności, które są potrzebne na rynku pracy. W związku z tym naukę programowania i robotyki zaczynamy już w klasach najmłodszych. Dzięki temu uczymy dzieci świadomego korzystania z technologii, logicznego myślenia, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielności w dochodzeniu do rozwiązań oraz umiejętności współpracy w zespole.

Symetria

Uczniowie klasy pierwszej poznali pojęcie symetrii. Samodzielnie wykonali doświadczenia, które pozwoliły im zrozumieć, czym jest symetria. Rozpoczęli od tworzenia figur symetrycznych w programie WEAVESILK, tworzyli odbicia lustrzane na macie i symetryczne wzory na platformie edukacyjnej. Na koniec prowadzili mBota po obrazach figur symetrycznych.

“Ruchome” budowle

Na kolejnych zajęciach uczniowie klasy pierwszej tworzyli “ruchome” budowle. Zajęcia z klockami konstrukcyjnymi rozbudzają kreatywność dzieci, uczą kodowania, planowania i współpracy. Wszystko w atmosferze zabawy.

Kodowanie drogi smoka do zamku

Nasi świeżo pasowani na ucznia koledzy i koleżanki z klasy I w ramach innowacji edukacyjnej uczyli się w czwartek podstaw programowania z DOC.  Z pomocą robo-smoka DOC kodowali jego trasę przejazdu oraz ćwiczyli orientację w przestrzeni, utrwalając tym samym kierunki oraz umiejętność liczenia do 10.

Kodowanie na matach

Uczniowie klasy 1 zaczynają swoją przygodę z robotyką i programowaniem. Kodują na matach, programują małe roboty by bezpiecznie dotarły do domu, tworzą pierwsze pętle.

Pierwsze spotkanie z Genibotem

W ostatnim czasie, zaplecze edukacyjne naszej szkoły zostało wzbogacone o nową, bardzo atrakcyjną pomoc dydaktyczną – interaktywnego robota edukacyjnego Genibota.
Genibot to niezwykle uniwersalny, wyposażony w wiele funkcji robot edukacyjny do nauki programowania. Otwiera dzieciom drzwi do świata nowoczesnych technologii i edukacji, zachęca do eksperymentowania i poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Można go programować za pomocą kart, oraz gestów.
Pierwsze spotkanie z Genibotem przebiegło nam na poznawaniu jego możliwości. Dzieci oglądały, włączały, eksperymentowały z wydawaniem poleceń i odczytywaniem kodów z kart.

Programowanie & kodowanie

Programowanie, kodowanie jest jedną z niezbędnych umiejętności w świecie. Pozwala dziecku tworzyć rozwiązania problemów, przed którymi staje, uczy cierpliwości oraz rozwija wyobraźnię. Dziś uczniowie klasy 1 ćwiczyli orientację przestrzenną, doskonalili myślenie logiczne i abstrakcyjne, utrwalali zasady pracy w grupach.

W zajęciach wziął udział Ozobot, malutki robot, który wprowadził dzieci w  świat programowania. Zadaniem dzieci było zaprogramować trasę używając do tego puzzli z kolorowymi kodami.

Kodowanie z matą!

W ramach wdrożonej innowacji uczniowie klasy 1a rozpoczęli swą przygodę z kodowaniem i programowaniem.

Maty, kubki, karteczki pozwoliły na kreatywne kodowanie.

Układali obrazki według wzoru oraz na podstawie podanych współrzędnych, ćwiczyli symetrię – odwzorowywanie układu kwadratów z małego obrazka na matę.

Dzisiejsze zajęcia były pełne radości.

Najmłodsi znów kodują!

W ramach tegorocznych obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu, uczniowie klas 1-3 programowali bezpieczną drogę naszego przyjaciela DOC’a. Używali już komend złożonych. 
Kodowanie znaków „Bezpiecznego Internetu” też nie sprawiało im trudności. 
Brawo! 

RoboMatematyka

W ramach innowacji pedagogicznej „RoboMatematyka” uczniowie klasy siódmej podzieleni na grupy rozwiązywali zadania matematyczne umożliwiające zaprogramowanie drogi Ozobota. Wszystkie grupy spisały się na medal. Każde zadanie zostało rozwiązane, chociaż nie było to takie proste. Współpraca na wysokim poziomie. BRAWO!!! 

Mboty już są!

Kolejne roboty wzbogaciły nasze pracownie. Uczestnicy Interaktywnego, Praktycznego Matematyka budowali mboty. Roboty omijające przeszkody. Uczniowie z informatyką, programowaniem radzą sobie świetnie, dziś mechatronika również nie była dla nich problemem. 

Kodowanie w języku programowania blockly

Dziś nasi uczniowie tworzą swoje pierwsze programy w języku programowania blockly. Programy, które napisali realizuje Ozobot. Bez problemu zakodowali sposób poruszania się i efekty świetlne Ozobota. 

Programowanie z kosmitą Scottiem

Dziś uczniowie naszej szkoły brali udział w niezwykłej misji ratunkowej. Wspólnie ze Scottiem podróżowali po wszystkich kontynentach naszej planety, w poszukiwaniu części statku kosmicznego. Programując rozwiązywali różne zadania i łamigłówki. Musieli się wykazać umiejętnością logicznego myślenia, komunikacji, pracy w grupach, a także rozwiązywania problemów.

Uczniowie klas 1-3 poznają robota Doc’a

DOC to mały mówiący robot dla najmłodszych. W prosty i intuicyjny sposób wprowadził naszych najmłodszych uczniów w świat programowania. Uczniowie musie zaprogramować tak robota, by wędrował po planszy według poleceń. 

Kreatywnie z Lego Mindstorms - buduj, programuj, testuj

Uczniowie klasy Vb uczestniczyli w warsztatach „Kreatywnie z Lego Mindstorms – buduj, programuj, testuj”. W czasie warsztatów mieli możliwość samodzielnego zaprojektowania i zbudowania robotów. Robotyka Lego Mindstorms, oprócz standardowych klocków, zawiera silniki, czujniki (koloru, podczerwieni, dotyku), pilot do sterowania robotem oraz mózg wszystkich operacji – programowalną kostkę. Nasi konstruktorzy budowali początkowo roboty zgodnie z instrukcją, później wymyślali własne roboty, które wprawiali w ruch używając blokowego języka programowania. 

Skip to content