Cybernauci z SP 175
„Cybernauci z SP 175” to kolejny realizowany w naszej szkole projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Celem projektu jest podniesienie poziomu kompetencji kluczowych u uczniów w zakresie posługiwania się nowoczesnymi technologiami TIK z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, podniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli i doposażenie pracowni w cyfrowe środki dydaktyczne.
W okresie od 01.07 do 31.12.2022 r. w ramach projektu realizowane będą następujące zadania:
Zadanie 1:
Wyposażenie pracowni w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania.
Zadanie 2:
Realizacja szkoleń dla nauczycieli.
Zadanie 3:
Realizacja zajęć dla uczniów w zakresie podnoszenia kompetencji cyfrowych:
- Zajęcia rozwijające umiejętności cyfrowe.
- Zajęcia z matematyki z wykorzystaniem nowych technologii dla klas 2-3.
- Zajęcia z matematyki z wykorzystaniem nowych technologii dla klas 4-6.
- Zajęcia multimedialno–fotograficzne.
- Zajęcia plastyczno-graficzne z wykorzystaniem TIK.
- Zajęcia z robotyki i kodowania–zajęcia rozwijające uzdolnienia z wykorzystaniem TIK.
- Interaktywny, praktyczny matematyk.
- Warsztaty z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Realizacja szkoleń dla nauczycieli
- Nowoczesne metody dydaktyki cyfrowej,
- Wykluczenie cyfrowe i społeczne uczniów,
- E portfolio nauczyciela i ucznia.
Cybernauci klasy 8
Klasy starsze na zajęciach projektowych rozwijających umiejętności cyfrowe poznali roboty Photon. Wyścigi, ucieczki, wyznaczanie drogi – fajna zabawa a ile uczy.
Cybernauci klasa 3
Na zajęciach z robotyki i kodowania uczniowie klasy III pracują z tablicą multimedialną, kodują pojedynczo i w grupach na kartkach oraz wykazują się umiejętnością posługiwania się robotami Photon. Kształtują wyobraźnię, logiczne myślenie, refleks i spostrzegawczość a to wszystko podczas fantastycznej zabawy.
Cybernauci klasy 4-6
Na dzisiejszych zajęciach z matematyki z wykorzystaniem nowych technologii dla klas 4-6, Cybernauci z SP175 zmierzyli się z tworzeniem logicznych struktur i kombinacji. Utrwalali nazwy figur geometrycznych oraz ich własności. Rozwijali spostrzegawczość, wyobraźnie i koncentracje tworząc sylwetki ludzi i zwierząt z tangramu.
Cyberbezpieczeństwo klasy 7-8
Uczniowie klas 7-8 w ramach projektu unijnego „Cybernauci z SP 175” uczestniczyli w warsztatach z zakresu cyberbezpieczeństwa. Uczniowie zapoznali się z pojęciem cyberbezpieczeństwa. Dowiedzieli się o rodzajach cyberprzemocy. Poznali sposoby jak chronić się i reagować na hejt i przemoc w sieci.
Zajęcia projektowe klas 3
Na zajęciach projektowych rozwijających umiejętności kodowania oraz robotyki uczniowie i uczennice z klasy 3 rozwiązywali łamigłówki z kodowania. Ćwiczyli pamięć i logiczne myślenie.
Na zajęciach projektowych z robotyki i kodowania uczniowie tworzyli według wcześniej ustalonego planu drogę, którą miał pokonać robot Ozobot. Na drodze pojawiały się przeszkody, które utrudniały dotarcie do celu. Myślenie i programowanie.
Cyberbezpieczeństwo klasy 4-6
Uczniowie klas 4-6 w ramach projektu “Cybernauci z SP 175” uczestniczyli w warsztatach z zakresu cyberbezpieczeństwa. Na zajęciach rozmawiali o wpływie grupy rówieśniczej na zachowania dzieci, uleganiu presji i niewłaściwym trendom. Dowiedzieli się jakie niesie to za sobą konsekwencje oraz jak się zachować, kiedy doświadczamy lub jesteśmy świadkami hejtu i cyberprzemocy.
Cyberbezpieczeństwo klasy 1-3
Uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w warsztatach z zakresu Cyberbezpieczeństwa w ramach projektu “Cybernauci z SP 175”. Na zajęciach rozmawiali o zagrożeniach online, zwiększyli świadomość dotyczącą problemu obrażania w sieci, poznali zasady bezpiecznego korzystania z internetu.
Fotografia analogowa
Fotograficzne przebieranki
Tablety
Eksperymenty
Cybernauci z SP175 poznali powierzchnie jednostronne- czyli wstęgę Möbiusa. Wstęgę rozcinali, sklejali oraz łączyli tworząc dwa złączone serca. Sprawdzali, czy grafit przewodzi prąd oraz przeprowadzali eksperyment ukazujący prawo wyporu hydrostatycznego Archimedesa. Na koniec wytwarzali dwutlenek węgla, który napompował balon i ugasił płomień.
Zajęcia z matematyki z wykorzystaniem nowych technologii dla klas 2-3
Czy matematyka może, obok ważnych umiejętności i wiedzy, dawać radość i satysfakcję? Czy da się lubić? Oczywiście, że tak!
Przekonują się o tym młodsi uczestnicy zajęć matematycznych- uczniowie klasy drugiej i trzeciej. Raz w tygodniu, po lekcjach, spotykają się i realizują zadania, w których wykorzystanie nowych technologii to istotny, choć nie jedyny element.
Co robią „mali i nowocześni matematycy”?
- Doskonalą niektóre ze swoich umiejętności, jednocześnie powtarzają i utrwalają wybrane wiadomości.
- Aktywnie poszukują i odkrywają, szukają rozwiązania w zadaniach i znajdują je.
- Przekonują się, że nowe technologie to bogate i ciekawe „źródło” edukacji, korzystają z nich.
- Rozwijają swoje zainteresowania i chęć uczenia się indywidualnie i w zespołach.
Jak to wygląda w praktyce? Oto przykłady…
Zakres tematyczny: Figury geometryczne „w Sieci i nie tylko”
Zakres tematyczny: Zbiory „w Sieci i nie tylko”
Obliczenia pieniężne „w Sieci i nie tylko”
Zajęcia multimedialno - fotograficzne
Na kolejnych zajęciach matematycznych z wykorzystaniem nowych technologii uczniowie sięgnęli po „nieśmiertelne” gry planszowe oraz Ozoboty. Grając i programując utrwalali umiejętności mnożenia, ćwiczyli pamięć, doskonali logiczne myślenie.
W ramach projektu „Cybernauci z SP 175” podczas zajęć rozwijających umiejętności cyfrowe uczniowie klas starszych kodowali z robotem mówiącym Doc. Nauka poprzez zabawę.
W ramach projektu „Cybernauci z SP 175” podczas zajęć z robotyki i kodowania uczniowie klasy 3 poznali robota edukacyjnego Doc. Super zabawa podczas nauki kodowania.
Ruszyły zajęcia w ramach projektu „Cybernauci z SP 175”. Na pierwszych zajęciach uczniowie klasy 4 rozwijają umiejętność szybkiego dodawania i odejmowania.
Jak za pomocą sznurka narysować okrąg, kwadrat, wyznaczyć granicę ogródka i zbudować piramidę? Tego na pierwszych zajęciach w ramach projektu „Cybernauci z SP 175” dowiedzieli się uczniowie klasy 8 🙂