W naszej szkole obchody DBI zaczęliśmy już 1 lutego.
Uczniowie klas 1-3, programując roboty edukacyjne omówili sposoby wykorzystania Internetu oraz utrwalili umiejętności bezpiecznego poruszania się w sieci. Zapoznali się z numerem telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111.
Na zajęciach informatycznych przypomnieli sobie zasady netykiety. Kreskówki „Owce w sieci” w zabawny sposób pokazały im nieodpowiednie zachowania w Internecie. Zdobytą wiedzę wykorzystali tworząc własne znaki drogowe, które mogłyby mieć zastosowanie w Internecie.
Uczniowie klas młodszych uczestniczyli w warsztatach zorganizowanych przez Straż Miejską. Dzieci ustalały zasady bezpiecznego zachowania się z w różnych życiowych sytuacjach. Odpowiadając na pytania, przekonywały się, kiedy mają rację, a kiedy są w błędzie.
W ramach DBI odbyły się również zajęcia z psychologiem szkolnym, w czasie których dzieci z chęcią opowiadały o własnych przeżyciach i doświadczeniach związanych z korzystanie z Internetu.
Uczniowie klas 4-5 wykonali niezwykle trudną misję i zostali Sieciakami! Na podstawie sieciakowych historii uczniowie poznali niebezpieczne sytuacje, których mogą doświadczyć, a także nauczyli się skutecznych metod reagowania na zagrożenia w sieci.
Na zajęciach plastycznych wykonali plakaty oraz ulotki na temat radzenia sobie z niebezpieczeństwami w sieci.
Uczniowie klas 4-5 również uczestniczyli w spotkaniach z psychologiem szkolnym. Celem tych zajęć było zwiększenie wiedzy uczniów na temat bezpiecznego i kulturalnego korzystania z Internetu oraz mediów społecznościowych.
Uczniowie klas 6-8 wzięli udział w kursie e-learningowym OSE na temat cyberbezpieczeństwa w sieci. Zapoznali się z różnorodnymi treściami tj. wykładami oraz filmami instruktażowymi na temat cyberbezpieczeństwa. Na koniec kursu swoją wiedzę zweryfikowali rozwiązując test i zdobywając certyfikaty ukończenia kursu.
Na zajęciach z informatyki przygotowali ciekawe infografiki o Hejcie i o ochronie wizerunku w sieci.
W ramach DBI dla uczniów klas 6-8 odbyły się również zajęcia z psychologiem szkolnym. Na zajęciach uczniowie rozmawiali o Hejcie, o własnych doświadczeniach z prześladowaniem w Internecie. Psycholog szkolny pokazał uczniom jak radzić sobie z Hejtem i jak zareagować gdy jest się świadkiem.