Szkoła Podstawowa nr 175 im. Henryka Ryla w Łodzi

Interaktywny, Praktyczny Matematyk

 „Interaktywny, Praktyczny Matematyk” to zajęcia dla uczniów chcących poszerzyć swoją wiedzę matematyczną wykorzystując multimedialne programy edukacyjne i wszelkie technologie informacyjne. Na zajęciach poznajemy ciekawe strony matematyki i jej zastosowanie w życiu codziennym. 

Uczniowie w ramach zajęć “Interaktywny, praktyczny matematyk” eksperymentowali z drukiem 3D.

Najstarszym znanym obecnie zapisem świadomości matematycznej jest tzw. Kość z Lebombo (znaleziona na terenie obecnego Krolestwa Suazi w Afryce Południowej), datowana na 35 000 lat p. n. e. Zawiera ona 29 ściśle ułożonych kresek, wyrażających oznaczenia kalendarzowe. A kiedy pojawiły się pierwsze cyfry? Kiedy pojawiła się cyfra „0”?.

Dziś praktyczni matematycy poznali historię matematyki, od okresu paleolitycznego do  starożytnego Egiptu. Zmierzyli się również z systemem liczbowym w Mezopotamii i Starożytnym Egipcie.

Czy puzzle składające się z 6 kawałków mogą być trudne? Praktyczni matematycy dziś przekonali się, że TAK. 

Dziś Praktyczni Matematycy odwiedzili Centrum Nauki i Techniki EC1. W ramach Dni Tabliczki Mnożenia, rozwiązywali proste zadania matematyczne, poznali gigantyczne liczydło, oraz szereg gier matematycznych.

Uczestnicy zajęć interaktywnego, Praktycznego Matematyka wzięli udział w warsztatach z robotyki, na których poznali podstawy programowania robotów i zbudowali roboty sprzątające z czujnikiem koloru. początkowo składali roboty według instrukcji. Im dalej, tym więcej składali konstrukcji według własnego pomysłu. Doskonale się przy tym bawili.

Uczymy się programować poprzez zabawę – czyli tak jak lubimy najbardziej. Nasze Ozoboty używają unikalnego języka kolorów do komunikowania się w oparciu o różne odmiany zieleni, niebieskiego i czerwonego, każda odmiana dla Ozobotów jest innym rozkazem – tak zwanym ozokodem. Dziś tworzyliśmy kody tak, by Ozobot zmieniał prędkość, kierunek, obracał się jak tornado lub tańczył do tyłu.

Każdy Praktyczny Matematyk wie jak bezpiecznie poruszać się w sieci.

Uczestnicy Interaktywnego praktycznego matematyka przygotowują się do Dnia Bezpiecznego Internetu i tworzą aplikacje, gry interaktywne dla swoich kolegów.

Dziś Praktyczni Matematycy tworzyli figury przestrzenne z kloców. Dzięki Polydronom zajrzeli do wnętrza zbudowanej bryły. Za ich pomocą łatwiej wyjaśniać pojęcia związane z budową bryły, tj. krawędzie, kąty, przekątne itp.

Skip to content